Pred 25 rokmi, 17. októbra 1994, sa v meste Mladá Boleslav rozbehla sériová výroba modelu ŠKODA FELICIA. Bol to prvý model ŠKODA vyvinutý po vstupe koncernu Volkswagen do tradičnej českej automobilky. Zbieral triumfy na športovom poli a významne zabodoval u zákazníkov: do roku 2001 vzniklo v závodoch Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí viac než 1,4 miliónov vozidiel ŠKODA FELICIA, vrátane verzie FELICIA COMBI, PICKUP, VANPLUS a FUN.
ŠKODA FELICIA sa pred štvrť storočím stala významným míľnikom v histórii českej značky. ŠKODA od svojho začlenenia do koncernu Volkswagen v roku 1991 priebežne zlepšovala úžitkovú aj estetickú úroveň existujúceho modelového radu FAVORIT, FORMAN a PICK-UP. Razantný krok vpred ale urobila práve predstavením modelu FELICIA. Ten vznikol komplexnou evolúciou predchodcu s využitím 1187 nových dielov. ŠKODA FELICIA vo verziách hatchback, kombi, pick-up, Vanplus a Fun ponúkla modernú techniku aj dizajn, veľký vnútorný priestor a atraktívny pomer cena/úžitková hodnota.
Produkcia päťdesiatich prototypov odštartovala 5.septembra 1994 v závode Vrchlabí. Po optimalizácii technológie nasledoval oficiálny štart v pondelok 17.októbra na hlavnej mladoboleslavskej výrobnej linke. Prvá sériová ŠKODA FELICIA z nej zišla presne o 10:20 hod. O deväť dní neskôr, 26.októbra 1994, sa trojica nových hatchbackov vo farbe českej trikolóry predstavila verejnosti. Vtedajší pražský primátor ich na Karlovom moste pokrstil vodou z Vltavy.
Typové označenie FELICIA odkazovalo na ikonické otvorené vozidlo z prelomu 50. a 60. rokov, ako aj na latinský výraz pre pocit šťastia: Felicitas. Aj preto jedno z prvých vozidiel venovala spoločnosť ŠKODA AUTO rodine Ondráčkových, ktorým sa vtedy narodili štvorčatá.
Základný päťdverový hatchback FELICIA bol o 40 mm dlhší a 15 mm širší, ako jeho predchodca FAVORIT. Objem priestoru pre batožinu sa zväčšil o 21 litrov a FELICIA ponúkla posádke ešte vzdušnejšiu kabínu. Nárazová bariérová skúška, ktorú vykonal inštitút TÜV v roku 1995, potvrdila vysokú bezpečnostnú úroveň nového vozidla ŠKODA. Celková úroveň odhlučnenia a odpruženia vozidla sa zvýšila vďaka pevnému skeletu samonosnej karosérie, novej nápravnice a zmenenej geometrie prednej nápravy a pridanému stabilizátoru zadnej nápravy. Vysoké kvalitatívne štandardy pri výrobe i montáži garantoval medzinárodný certifikát ISO 9002. Ako prvá ho v automobilke ŠKODA získala motoráreň.
Základnou pohonnou jednotkou modelu FELICIA sa stal zážihový motor s objemom 1289 cm3, vo výkonových variantoch 40 kW a 50 kW. V priebehu roka 1995 ponuku rozšíril výkonnejší benzínový štvorvalec 1.6 MPI / 55 kW a naftová jednotka 1.9 D / 47 kW.
V júni 1995 pribudla k základným hatchbackom ešte priestrannejšia verzia FELICIA COMBI, od augusta 1995 vznikalo v závode Kvasiny tiež prevedenie PICKUP a FELICIA Vanplus. Štyritisíc vozidiel pre voľný čas ŠKODA FELICIA Fun zaujalo nielen žltým odtieňom karosérie, ale aj variabilným usporiadaním interiéru (išlo o 2+2 miestny pick-up). O popularite ľahkých úžitkových vozidiel ŚKODA svedčí tiež fakt, že v období 1996 - 2000 vzniklo takmer 19 000 kusov s alternatívnym označením Volkswagen Caddy, úspešne exportovaných napríklad na latinskoamerické trhy.
Model FELICIA obohatil ponuku značky ŠKODA o moderné prvky výbavy ako ABS, postupne až štyri airbagy, klimatizáciu, posilňovač riadenia, výškovo nastaviteľné a vyhrievané predné sedadlá, čalúnenie kvalitnou kožou alebo palubný počítač. Hold stému výročiu založenia firmy (1895/1995) vzdala luxusná edícia FELICIA Laurin & Klement. Rodinu FELICIA zatraktívnili tiež obľúbené akčné modely s vynikajúcim pomerom medzi ponúkanou výbavou, vzhľadom a cenou. Napríklad na počesť Letných olympijských hier 1996 vznikol model Atlanta.
ŠKODA FELICIA potvrdila svoju všestrannosť tiež významnými úspechmi na poli motoristického športu. V rely majstrovstiev sveta pôsobila v období 1995-1997. Už počas prvej sezóny vybojovala FELICIA Kit Car tretie miesto vo svojej triede, v roku 1996 došiel Švéd Stiq Blomqvist v anglickej RAC Rally tretí v absolútnej klasifikácii. Počas majstrovstiev sveta v roku 1997 bola značka ŠKODA druhá vo svojej triede. Potom na úspechy FELICIA Kit Car nadviazala nová OCTAVIA Kit car a v sezóne 1999 OCTAVIA WRC.
Vo februári 1998 osviežil vzhľad modelu FELICIA veľký facelift, navonok zrejmý hlavne zjednotením dizajnového jazyka širokého sortimentu značky ŠKODA. Tvar predných svetlometov aj masky chladiča už pripomínal väčší model OCTAVIA. V júni 2001 sa pôsobivá kariéra automobilov ŠKODA FELICIA úspešne zavŕšila, celkom vzniklo 1 401 489 exemplárov. Následníkom sa stal mimoriadne vydarený model ŠKODA FABIA, vyrábaný od roku 1999.