› ŠKODA AUTO prichádza s novými prvkami korporátnej identity, ktoré spájajú jej bohatú históriu s budúcnosťou mobility
› Nové logo značky pre lepšiu viditeľnosť na digitálnych komunikačných kanáloch, širšie využitie nových nápisov ŠKODA
› Nová identita značky bude najskôr zavedená v informačných a komunikačných materiáloch, neskôr sa objaví aj na budúcich modeloch
Bratislava, 30. august 2022 – ŠKODA AUTO posúva vzhľad značky na ďalšiu úroveň najradikálnejšou zmenou firemnej identity (CI) za posledných 30 rokov. Pre lepšiu viditeľnosť na digitálnych komunikačných kanáloch bude použité nové firemné logo (obrazová známka). Slovný nápis ŠKODA (logotyp) bude v porovnaní s logom používaný omnoho častejšie. Nová identita značky ŠKODA bude najskôr predstavená v informačných a komunikačných materiáloch a následne bude aj súčasťou budúcich modelov.
Martin Jahn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť predaja a marketingu, hovorí: „S našou novou firemnou identitou posúvame vzhľad celej značky na vyššiu úroveň. Vyvíja sa nielen naše produktové portfólio, ale vyvíjajú sa aj naši zákazníci. My to vnímame ako ideálnu príležitosť na to, aby sme značku prispôsobili desaťročiu transformácie a jej vzhľad upravili potrebám a očakávaniam zákazníkov. Naša nová korporátna identita podčiarkuje moderný a osobitý dizajn a jasne ukazuje náš prístup, ktorý je v prvom rade digitálny.“
Na vývoji novej firemnej identity sa pod vedením marketingového oddelenia podieľali zamestnanci naprieč celou spoločnosťou. Okrem toho sa 2 200 respondentov zo šiestich kľúčových trhov – Českej republiky, Nemecka, Talianska, Nórska, Indie a Izraela – vyjadrilo k vybraným návrhom z celkovo 165 verzií loga, aby spoločne definovali jeho budúcu podobu.
Nový nápis ŠKODA bude v porovnaní s logom používaný omnoho častejšie
V marketingovej komunikácii sa v porovnaní s firemným logom bude klásť výrazne väčší dôraz na nápis ŠKODA. Nová štylizácia okrem toho využíva celkom inú typografiu, ktorá pracuje so symetriou a kombináciou oblých tvarov s hranami. Najväčšiu výzvu podľa očakávaní predstavovala integrácia mäkčeňa, ktorý reprezentuje dôležitú súčasť českého historického dedičstva značky ŠKODA. Mäkčeň nad písmenom S je po novom integrovaný do prvého písmena. Z prieskumu vyplynulo, že práve typografické logo je vhodnejšie z pohľadu rozpoznateľnosti a identifikácie.
Nové logo: Dôraz na digitálnu komunikáciu
Zmenou, aj keď nie tak zásadnou ako v prípade typografického loga, prešiel aj symbol okrídleného šípu. Na prvý pohľad je viditeľné jeho zjednodušenie. Po novom bude logo značky ŠKODA vykreslené bez plastickej 3D grafiky. Automobilka tak reaguje na posun k ešte silnejšej digitalizácii komunikácie. Jednoduchšie dvojrozmerné logo je omnoho pôsobivejšie hlavne na mobilných zariadeniach a flexibilnejšie ho možno integrovať do rôznych formátov.
Nová korporátna identita: Farby symbolizujúce elektromobilitu a udržateľnosť
Vo farebnom prevedení bude ŠKODA AUTO po novom používať dva rôzne odtiene zelenej: smaragdovú a elektricky zelenú. V prieskumoch si ich mnohí respondenti spájali s ekológiou, udržateľnosťou a elektromobilitou.
Nová firemná identita bude postupne zavádzaná na všetkých platformách – najskôr v informačných a komunikačných materiáloch a od roku 2024 sa začne objavovať aj na novo uvádzaných modeloch. Nový dizajn sa premietne do infotainmentu a ďalších prvkov vozidiel ŠKODA. Súčasťou modernizácie budú aj dizajnové úpravy prevádzok autorizovaných partnerov.